Jak działa

JAK DZIAŁA SYSTEM ROWEROWY FILFRI?

1. Aby korzystać z systemu Filfri:
– wypełnij formularz rejestracyjny na stronie filfri.eu w zakładce REJESTRACJA i odblokuj dostęp do aplikacji mobilnych (checkbox Aplikacje mobilne – dostęp)

kliknij w link aktywacyjny otrzymany w mailu (sprawdź też folder SPAM – tam czasem lądują nasze maile)

– zaloguj się na swoje konto w systemie i doładuj je kwotą co najmniej 10 zł klikając w zakładkę DOŁADOWANIE (opłata bezzwrotna i zarazem minimum aby wypożyczyć rower. Jeśli chcesz jeździć dłużej bez obaw że zabraknie Ci środków na kolejne wypożyczenia, doładuj konto kwotą 12-15 zł) System płatności automatycznie przekieruje Cię do Twojego banku aby dokonać szybkiego przelewu

pobierz aplikację Filfri – Polski Rower z Google Play lub App Store i zaloguj się używając numeru telefonu podanego przy rejestracji wraz z prefixem 48 xxx xxx xxx

            

– udaj się do najbliższej stacji Filfri i wypożycz rower z klawiatury w stacji lub za pomocą aplikacji mobilnej

2. Wypożyczenie roweru:
Rower wypożyczysz przy użyciu klawiatury w stacji oraz aplikacji mobilnej

Co oznaczają różnokolorowe prostokąty które pojawiają się po wzbudzeniu ekranu stacji w jego dolnej części?
– zielone – rower jest gotowy do wypożyczenia
– niebieskie – rower został zarezerowowany przez innego użytkownika
– czerwone – brak roweru w stacji lub jest niedostępny
– czarne – rower jest serwisowany – jest niedostępny dla użytkownika

Wypożyczenie przy użyciu klawiatury w stacji:
– podejdź do terminala (ekran jest domyślnie wyłączany aby oszczędzać energię)
– dotknij zielonego przycisku ENTER na klawiaturze aby włączyć ekran
– wybierz język i kliknij ENTER
– wprowadź numer telefonu z prefiksem 48 xxx xxx xxx (prefiks 48 przed numerem jest bardzo ważny. Jeśli go nie wpiszesz system nie rozpozna Twojego numeru)
wprowadź PIN
wprowadź numer wybranego roweru – tylko 4 cyfry – bez prefiksu 01
– usłyszysz komunikat głosowy, a na ekranie pojawi się numer slotu i kod do zapięcia szyfrowego którego możesz użyć w przypadku przepełnienia stacji
– pobierz wybrany rower ze stojaka popychając go lekko do przodu, a następnie pociągnij do tyłu. Elektrozamek powinien zwolnić rower

Ważne: Przy wypinaniu roweru ze stojaka nie jest konieczne używanie dużej siły. Wystarczy że najpierw popchniesz rower lekko do przodu, a później pociągniesz lekko do tyłu. Elektrozamek zwolni Twój rower

Przy użyciu aplikacji mobilnej:
– pobierz aplikację Filfri – Polski Rower z Google Play lub App Store
– przy logowaniu podaj swój numer telefonu z prefiksem 48 xxx xxx xxx oraz PIN
– wybierz zakładkę WYPOŻYCZ ROWER
– wybierz stację przy której aktualnie się znajdujesz
– wybierz numer roweru
– poczekaj kilka sekund na komunikację serwera ze stacją
– na ekranie pojawi się informacja z którego stojaka możesz pobrać rower oraz usłyszysz komunikat głosowy
– pobierz wybrany rower ze stojaka popychając go lekko do przodu, a następnie pociągnij do tyłu

            

3. Zwrot roweru:
Rower wyposażony jest w indywidualny identyfikator RFID umieszczony końcu uchwytu dokującego. Podczas jego wstawiania system automatycznie rozpoznaje i rozlicza zwracany rower

Zwrotu roweru możesz dokonać na dwa sposoby:

Wstaw rower do wolnego stanowiska
– wybierz wolny stojak rowerowy, wprowadź do zamka uchwyt dokujący i popchnij do przodu aż usłyszysz charakterystyczny klik zamka
– poczekaj 5 sekund na odczyt identyfikatora roweru w zamku
– pociągnij rower za siodło i sprawdź czy został poprawnie zamknięty
– na ekranie pojawi się komunikat – Dziękujemy za zwrot roweru (usłyszysz go również w wersji głosowej)
– możesz sprawdzić na wyświetlaczu w terminalu czy prostokąt odpowiadający Twojemu rowerowi zapalił się na zielono jeśli tak – zwrot został prawidłowo przyjęty

Zwrot przy użyciu zapięcia szyfrowego gdy stacja jest pełna
– podejdź do wybranej stacji z wypożyczonym rowerem i naciśnij zielony klawisz ENTER
– zaloguj się do systemu i podaj swój numer telefonu oraz PIN
– zwracaj uwagę na komunikaty pojawiające się na terminalu stacji
– na ekranie pojawi się komunikat: Czy chcesz wypożyczyć rower? Należy kliknąć czerwony przycisk ZWROT
– za pomocą strzałek na klawiaturze – cyfry 4 i 6 wybierz numer stojaka do którego zapinasz zwracany rower
– podaj numer zwracanego roweru i kliknij klawisz ENTER
– możesz teraz użyć zapięcia szyfrowego aby zapiąć zwracany rower do innego roweru
– rower do którego przypinasz zwracany rower otrzyma w systemie status serwisowany

W przypadku jakichkolwiek pytań lub problemów związanych z Systemem Filfri skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem 694 462 724

Maksymalny czas wypożyczenia roweru to 12 godzin (przekroczenie oznacza nałożenie na Użytkownika dodatkowej opłaty w wysokości 200 zł)

Rowery Filfri dostępne są przez 24h 7 dni w tygodniu od 1 kwietnia do 30 września.

Możesz wypożyczyć do 4 rowerów pod warunkiem posiadania odpowiednich środków na koncie w systemie:
– 1 rower – 10 zł
– 2 rowery – 20 zł
– 3 rowery – 30 zł
– 4 rowery 40 zł

Co zrobić kiedy podczas wypożyczenia rower nie chce wypiąć się z wybranego uchwytu?
Skorzystaj z innego roweru dostępnego w stacji. Możliwie najszybciej skontaktuj się z naszą infolinią lub zgłoś awarię przez aplikację mobilną

Jeżeli inny użytkownik wypożycza rower za pomocą klawiatury w stacji. Czy w tym czasie mogę wypożyczyć rower za pomocą aplikacji mobilnej?
Użytkownik wypożyczający rower za pomocą klawiatury w stacji jest nadrzędny w stosunku do aplikacji mobilnej. Poczekaj aż zakończy proces wypożyczania. Jeśli nie system automatycznie ustawi Twoje wypożyczenie w kolejce, a wypożyczenie Twojego roweru nastąpi po zakończeniu wcześniejszej operacji